Safari & Strand

Van gisteren 15:00 tot vandaag 15:00 was er geen electriciteit.

Gisteren ben ik toen het maximaal eb was gaan snorkelen met Ndurya (naar het rif met de sufrplank)  en ’t was prachtig. Heel veel geleurde vissen gezien, teveel om op te noemen. Toen we uit het water kwamen, bleek…dat ik ernorm verbrand was. Man man wat een pijn heb ik gehad. Heb een emmer naast mij bed gezet om een lange lap nat te houden en die stukje bij beetje over mijn rug te trekken als hij door de hitte van het verbrand weer droog was geworden. JAJA ik weet het, ik ben al 40 keer in Kenya geweest… Z.U.C.H.T.

Dus vandaag heb ik niet kunnen zwemmen in de zee en om de haverklpan ingesmeerd met Aloë vera, die Ndurya speciaal is gaan halen bij de overburen. (verse plant)

Ria en Jan zijn vandaag om 05:00 vertrokken naar Arabuko Sokoke Forest met een auto + chauffeur.
Ze gaan op vogel-safari. Jan wil er niet blijven slapen, wat Ria vorg jaar wel gedaan heeft. (is wel slim dan kan ze voor dag en dauw vogels gaan spotten)

Petra en ik hebben wat gekeuteld en zijn dan om 11:00 op onze afspraak geweest bij de Barones met Margeuritte en haar man George.
Zij wonen hier al heel lang, elk jaar 6 maanden, in Europa wonen ze Alsace (Fr) . Ik ken haar al heel lang via facebook.
Ze hebben een huis aan de creek. We gaan ze morgen bezoeken. Men serveert nu ook cappuchino en expresso bij Barones tot vreugde van Petra.
Ik heb een Krest gedronken (bitter lemon)  ik drink nooit koffie in Kenya, ookal is Kenya een koffieland.

Via Tuskeys zijn we dan gewoon weer naar huis gegaan om op eigen terras te genieten van de palmwind.
Petra is later nog op het strand gaan liggen.

De safari gangers waren vroeg terug en heel enthousiast, ze hebben alles gezien wat ze wilden zien.

Het is MEGA warm, binnen in huis is het 34 graden, buiten voel je de zon zo door je overhemd branden.
We zijn nu net klaar met rummikuppen (met punten) en ik blog dit dus even op mijn bed onder de klamboe.

Leave a Reply

