April 2015 dag 2

Dag 2

Het heeft blijkbara vannacht geregend en vanochtend is er een troep apen over het dak gedonderd,maar ik heb niets gehoord. Ik werd wakker om 06:00 en ben  meteen naar het strand gegaan. De zon kwam 20 minuten later met de fantastische pracht zoals ze dat altijd doet.

Naar de rotsen en terug gewandeld, yoga gedaan en lekker gezwommen.

Ria is was al verdwenen voordat ik opstond, op voeglkijkronde. Toen ze terugkwam om 08:00 samen fruit ontbeten. Petra en Jan hebben brood en eieren gekocht en Ndurya maakt dan toast met omelet voor ze, fruit alleen is niet genoeg. Ze eten thuis in 26 jaar niet zoveel fruit als hier zei ze.

Ria heeft de puinhoop gezien van de afgebroken muren door de lokale Giriama. Stubs en z’n vrouw durven nie tmeer te slapen in het huis en slapen in hun andere huis aan de creek.
Stubs is een arrogante koloniaal die  de lokale originele bewoners  hier ‘’those bloody basterds’’ noemt, of ‘’the stupid locals’’ en mensen zelfs verbied om langs z’n huis en/of domein te lopen. Het domein is op een slinkse manier door zijn grootvader verworven en hij doet niets met het land. AL jaren staan er stukken die ommuurd zijn ‘’te koop’’ vor astronomische prijzen, vorig jaar heeft hij ook aan Ria en mij gevraagd of we geen stuk wilden kopen.
Na de koffie (ik drink allen leverdrank) zijn Petra en ik met de pikipiki naar Turskeys geweest, tandenborstels halen (was ze vergeten thuis) en thee, yoghurt, cola, etc etc

Daarna met de pikipiki naar de markt een mand vol fruit en groenten halen en met de tuktuk weer terug. Ze vond het geweldig.

Zwemmen om af te koelen.

Ik heb als lunch 1 vergevangen calamari op en zij hebben hun gister aangekochte vis gegeten met currysaus en rijst.

’s Middags gelezen, geplanned en geluierd. Tot het vloed was om 16;00 en weer gaan zwemmen.
net voor het avondeten nog eenkeer gezwommen en. Lekker mango, papaya, annanas, avocado en een stukje banaan gegeten en zitten kletsen over geografie (Jan heeft dat een jaar gestudeerd en hij heeft me een tip gegeven waar we thuis fosielen kunnen vinden).

Toen viel de electriciteit uit om 19:50 : YES zonder strooilicht sterren kijken. Prachtig de melkweg. Orion is te zien en verder herken ik niets? Teken om onder de klamboe te gaan.
Het is nu alweer terug, en toch blijft de generator draaien van de buren, zal wel  iets met fases te maken hebben.

Volgens stellarium heb ik canopus en procyon en sirius gezien … hoe zet ik de sterrenbeelden aan ? Inge ?

Leave a Reply

